TUI app: vragen & antwoorden
Overzicht
- Wie kan de TUI app gebruiken?
- Hoe kan ik inloggen in de TUI app?
- Waarom lukt het me niet om in te loggen in de TUI app?
- Waar kan ik de TUI app downloaden?
- Op welke apparaten kan ik de TUI app downloaden?
- Kan ik de TUI app ook gebruiken als ik geen internetverbinding heb?
- Hoe kan ik de TUI app gebruiken als ik meer dan één reservering bij TUI heb gemaakt?
- Een van de pagina’s in de TUI app laadt niet, wat kan ik doen?
- Welke gegevens van de reservering kan ik zien in de TUI app?
- Ik heb mijn reservering via mijn reisagent gewijzigd, kan ik dit zien in de TUI app?
- Welke informatie zie ik bij “belangrijke informatie” in de TUI app?
- Wanneer zijn de vluchtdetails in de TUI app beschikbaar?
- Kan ik mijn reservering in de TUI app wijzigen?
- Hoe kan ik gegevens van mijn TUI app delen op social media?
- Wat gebeurt er met de TUI app nadat ik op vakantie ben geweest?
- Waar moet ik zijn als ik aanvullende vragen heb over de TUI app?
- Kan ik mijn boardingpass via de TUI app opvragen op mijn mobiele telefoon?
- Kan ik van taal wisselen in de app?
- Kan ik mijn reisdocumenten terugvinden in de TUI app?
- Hoe kan ik iemand contacteren in de TUI app?
1. Wie kan de TUI app gebruiken?
Iedereen kan de TUI app gebruiken om zich te laten inspireren door ons uitgebreide aanbod en zo de perfecte vakantie te ontdekken.
Heb je een reservering bij TUI gemaakt, dan kan je inloggen op de TUI app om de details van je reservering op te vragen en informatie over de bestemming na te lezen.
De reserveringsgegevens in de TUI app kan je bekijken als je:
- Een vakantie van TUI hebt geboekt bij een TUI shop
- Een vakantie van TUI hebt geboekt bij een reisbureau
- Een vakantie van TUI hebt geboekt op www.tui.be
- Een vakantie van TUI hebt geboekt via TUI Customer Services
Je kan nog geen gebruikmaken van de TUI app als je:
- Bij TUI een reservering hebt gemaakt voor een citytrip waaraan ook vervoer is gekoppeld
- Bij TUI een reservering hebt gemaakt voor een rondreis
- Bij TUI een reservering hebt gemaakt voor een skivakantie
- Bij TUI een reservering hebt gemaakt voor een à-la-cartereservering
- Een reservering hebt gemaakt bij een andere touroperator dan TUI
Uiteraard kan je de details van je reservering wel bekijken in Mijn TUI, via www.tui.be/my_zone.
Geannuleerde reserveringen kan je niet bekijken.
2. Hoe kan ik inloggen in de TUI app?
Log in met je familienaam en reserveringsnummer. Je reserveringsnummer vind je terug op de bevestiging die je ontvangen hebt na het boeken van je vakantie. Dat nummer bestaat uit 9 cijfers, startend met een 0 (Bijvoorbeeld 017123456).
Om in te loggen is het noodzakelijk dat je de familienaam van de hoofdreiziger gebruikt.
3. Waarom lukt het me niet om in te loggen in de TUI app?
Iedereen kan gebruikmaken van de TUI app om ons uitgebreide aanbod te bekijken en geïnspireerd te raken voor een volgende vakantie. Helaas is het nog niet voor alle klanten die een TUI vakantie hebben geboekt mogelijk om met een reserveringsnummer in te loggen en de reservatiedetails te bekijken.
Je kan nog geen gebruikmaken van de TUI app als je:
- Bij TUI een reservering hebt gemaakt voor een citytrip waaraan ook vervoer is gekoppeld
- Bij TUI een reservering hebt gemaakt voor een rondreis
- Bij TUI een reservering hebt gemaakt voor een skivakantie
- Bij TUI een reservering hebt gemaakt voor een à-la-cartereservering
- Een reservering hebt gemaakt bij een andere touroperator dan TUI
Uiteraard kan je de details van je reservering wel bekijken in Mijn TUI, via www.tui.be/my_zone.
Kan je je reservering niet onderbrengen in één van de bovenstaande categorieën? Controleer dan of de inloggegevens juist zijn ingevuld en of er verbinding is met het internet (wifi, 3G of 4G). Log in met je familienaam en reserveringsnummer. Het reserveringsnummer vind je terug op de bevestiging die je kreeg na het boeken van je vakantie. Het reserveringsnummer bestaat uit 9 cijfers, startend met een 0 (Bijvoorbeeld 017123456).
Als de TUI app aangeeft “Sorry, we kunnen deze reservering niet vinden”, controleer dan nogmaals de inloggegevens.
Als de TUI app aangeeft “Jouw reservering wordt nog niet ondersteund”, dan is er wellicht één van de uitgesloten categorieën gereserveerd.
Lukt het je met bovenstaande uitleg nog niet om in te loggen? Neem dan contact op met onze TUI Customer Services. Onze gegevens staan bij de veelgestelde vragen onder Contact.
4. Waar kan ik de TUI app downloaden?
Je kan de TUI app gratis downloaden in de App Store en Google Play.
Eenmaal gedownload, kan je de app op alle vakantiebestemmingen gebruiken. Bovendien kan je de TUI app ook downloaden op je vakantiebestemming.
TIP: Verminder het dataverbruik op de bestemming door de TUI app te downloaden bij een wifi Hotspot.
5. Op welke apparaten kan ik de TUI app downloaden?
Je kan de TUI app downloaden op smartphones en tablets met de besturingssystemen iOS en Android.
6. Kan ik de TUI app ook gebruiken als ik geen internetverbinding heb?
Voor optimaal gebruik en het bijwerken van updates is het van belang dat je gebruikmaakt van een 3G/4G of wifi verbinding. Dit is vooral belangrijk als je voor de eerste keer inlogt om je reserveringsgegevens te kunnen bekijken.
Als je je reservering hebt toegevoegd aan de TUI app dan kan je ze ook in de offline modus bekijken. Dit is niet het geval voor functies die een internetverbinding nodig hebben zoals het weer op de bestemming.
Als je de TUI app in vliegtuigmodus, of op een locatie zonder 3G/4G of wifi gebruikt, zorg er dan voor dat de laatste nieuwe gegevens in de TUI app voorafgaand aan het vertrek met een internetverbinding zijn opgehaald.
7. Hoe kan ik de TUI app gebruiken als ik meer dan één reservering bij TUI heb gemaakt?
Je kan in de TUI App bij de rubriek “mijn reserveringen” makkelijk meerdere reserveringen toevoegen. Druk hiervoor in het onderdeel “mijn reserveringen” op “+ Voeg een reservering toe”. Vervolgens kan je de reservering toevoegen door in te loggen met de familienaam en het reserveringsnummer van de desbetreffende reservering.
De reserveringen zullen in het onderdeel “mijn reserveringen” onder elkaar worden getoond.
8. Een van de pagina’s in de TUI app laadt niet, wat kan ik doen?
Problemen met het laden van pagina’s in de TUI app, hebben mogelijk met de netwerkverbinding te maken. Controleer het netwerk en probeer het opnieuw.
9. Welke gegevens van de reservering kan ik zien in de TUI app?
Op dit moment kan je de volgende gegevens van je reservering in de TUI app raadplegen:
- De complete reservering in één overzicht*
- Vluchtgegevens en inchecken**
- Reisdocumenten
- Informatie over de vakantiebestemming
- Informatie over de accommodatie
- De actuele weersverwachting op de vakantiebestemming
- Aftellen tot de dag van vertrek
- Mededelingen gerelateerd aan de reservering
- Contactinformatie voor vertrek en tijdens het verblijf
* m.u.v. eventueel doorgegeven preferenties en essenties
** inchecken is alleen mogelijk op vluchten van TUI waarbij online inchecken mogelijk is
10. Ik heb mijn reservering via mijn reisagent gewijzigd, kan ik dit zien in de TUI app?
Ja, wijzigingen lopen door naar de TUI app. Je kan je reservering met de nieuwe gegevens bekijken.
11. Welke informatie zie ik bij “belangrijke informatie” in de TUI app?
Onder de keuze “belangrijke informatie” in de reservering staat informatie over je vakantiebestemming m.b.t paspoort, visum, geldzaken etc.
12. Wanneer zijn de vluchtdetails in de TUI app beschikbaar?
In de TUI app zijn de vluchtdetails vanaf het moment van reservering te zien. De vluchtdetails bestaan uit de vluchttijden, vluchtdata, vluchtnummer, ingepland toestel, eventueel geboekte bagage.
Ook als je een vlucht hebt geboekt met onze luchtvaartmaatschappij heb je de mogelijkheid om via de TUI app online in te checken.
13. Kan ik mijn reservering in de TUI app wijzigen?
Het is op dit moment niet mogelijk om je reservering in de TUI app te wijzigen. Wens je toch een aanpassing, dan vragen wij om contact op te nemen met de TUI shop of het reisbureau waar je je reservering hebt gemaakt, of met de TUI Customer Services. Onze gegevens staan op de contactpagina op de website www.tui.be.
14. Hoe kan ik gegevens van mijn TUI app delen op social media?
Op een aantal pagina’s binnen de TUI app is er de mogelijkheid om afbeeldingen en gegevens te delen op social media. Bijvoorbeeld de pagina waarin er wordt afgeteld naar de vertrekdatum, de pagina’s met informatie over de accommodatie en bestemming, en de pagina met de actuele weersverwachting kunnen worden gedeeld.
15. Wat gebeurt er met de TUI app nadat ik op vakantie ben geweest?
Ook als je vakantie voorbij is, blijft de TUI app uiteraard beschikbaar om inspiratie op te doen voor een volgende vakantie.
16. Waar moet ik zijn als ik aanvullende vragen heb over de TUI app?
Heb je nog vragen over de TUI app waarop je binnen de veelgestelde vragen geen antwoord vond, neem dan contact op met TUI Customer Services. Al onze gegevens staan op de contactpagina van de website.
17. Kan ik mijn boardingpass via de TUI app opvragen op mijn mobiele telefoon?
Dit is alleen mogelijk voor vluchten met TUI. Heb je van de mogelijkheid gebruikgemaakt om voor de vlucht in te checken via de TUI app, dan krijg je de keuze “e-mail instapkaart” te zien.
Voer hier het e-mailadres in dat op de mobiele telefoon geraadpleegd kan worden. De instapkaart wordt vervolgens als .pdf bestand in een e-mail verzonden. In deze e-mail heb je ook de mogelijkheid om je instapkaart als zogenaamd “.pkpass” bestand op te slaan op je mobiele telefoon. De link naar de instapkaarten wordt aangeboden per passagier, per vlucht.
18. Kan ik van taal wisselen in de app?
Ja! De app is in twee talen ontwikkeld: het Nederlands en het Frans. De app staat standaard in de taal van het toestel. Indien je een andere taal dan het Nederlands of Frans op je toestel als standaardtaal hebt ingesteld, krijg je een keuzescherm als je de app een eerste keer opent.
Daarna is het nog altijd mogelijk om de taal van de app te wisselen:
Bij toestellen die op Android draaien, moet je eerst een reservering toevoegen. Eenmaal je dat hebt gedaan, zie je rechtsboven 3 puntjes staan. Wanneer je daarop klikt, kan je de taal wijzigen.
Bij toestellen die op iOS draaien, kan je de taal van de app wijzigen in je instellingen. Instellingen > TUI > Langue/Taal
19. Kan ik mijn reisdocumenten terugvinden in de TUI app?
Ja! Je kan je reisdocumenten in de app terugvinden als:
- Je je reservering via onze website, een TUI shop of een TUI Premium Partner hebt gemaakt
- Je reservering volledig is betaald
- De reisdocumenten reeds beschikbaar zijn (vanaf 2 weken voor vertrek)
Als je bij een ander reisbureau dan TUI shop of TUI Premium Partner hebt gereserveerd, zijn de reisdocumenten enkel beschikbaar bij je reisagent.
20. Hoe kan ik iemand contacteren in de TUI app?
Ook op je vakantiebestemming kan je vertrouwen op de beste TUI service. Het TUI-team staat 24/7 voor je klaar. Zo kan je elk moment contact opnemen met onze Nederlandstalige online reisleiding voor advies of assistentie via de TUI app. Aarzel niet om ons een bericht sturen via in de app. We helpen je graag verder! Indien je geen TUI app hebt, kan je ook telefonisch of via sms onze TUI medewerkers in het Nederlands bereiken. De exacte contactgegevens vind je terug in de reisdocumenten.
In geval je een autovakantie, skivakantie of citytrip reserveerde is er geen 24/7 Nederlandstalige online service beschikbaar en kan je geen bericht sturen in de app. In geval van nood kan je wel 24/7 op hulp in het Nederlands rekenen via het noodnummer dat vermeld staat in de reisdocumenten.